WYBORY 2018: komunikacja kandydata z wyborcami

WYBORY 2018: komunikacja kandydata z wyborcami

Od podania dłoni kandydata do podziękowania ze strony radnego za oddanie głosu.

   _

O SZKOLENIU

 

Pytano mnie wielokrotnie o to, co jest najważniejsze w autoprezentacji kandydata i wygraniu wyborów samorządowych. Odpowiadam niezmiennie od ponad 16 lat tak samo. To trzy rzeczy, które prezentuję
w tym szkoleniu:
– Kampania od drzwi do drzwi i bezpośredni kontakt z wyborcą.
– Strategia dopasowana do mieszkańców.
– DopaSowanie wizerunku do tej strategii.

Korzyści dla uczestnika:
– nauka wpływania na wyborcę poszczególnymi elementami komunikacji od podania dłoni, przez kontakt wzrokowy, postawę do wypowiadanych słów nt. siebie i reprezentowanego komitetu wyborczego.
– poznanie sztuki analizowania zachowania niewerbalnego i werbalnego mieszkańca
– dzięki warsztatom z kamerą poznanie swojego systemu komunikacji i dopasowanie go potrzeb wyborczych
– otrzymanie indywidualnego zestawu ćwiczeń do poprawienia swojej autoprezentacji

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

BLOK I. Powitanie i pierwsza minuta rozmowy
Jak spowodować, aby wyborca wziął ulotkę i na nas zagłosował.

Zaczynamy w 1 minucie szkolenia od ćwiczenia.

Pierwsze 20 sekund budowania relacji i sprawdzania i potrzeb nastawienia wyborcy.

  • Powitanie partnerskie:
    – oficjalne
    – półoficjalne
    – europejskie
    – manipulacji sympatią
    – szczerych intencji

Uśmiech i mimiki oddające intencje

  • Formy uśmiechu
  • Ułożenie głowy: poziome, pionowe,
  • Szczątkowe formy strachu i zawstydzenia w ułożeniu głowy

Aparycja. Jak odbierane są elementy komunikacji:

  • Garderoba – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek.
  • Oprawa oczu,
  • Ułożenie głowy,
  • Kolor, fryzura i długość włosów, karnacja,
  • Dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci
  • Sylwetka, postawa, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
  • Sposób pukania i otwierania drzwi
  • Kroki i styl wejścia do pokoju
  • Wykorzystanie odległości między rozmówcami
  • Zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole po zaproszeniu do domu

 

BLOK II. Jak się zachowywać, aby zrobić dobre wrażenie.
Rozmowa z wyborcą – warsztaty z kamerą.

  • Gesty pewności siebie.
  • Gesty prezentacji ulotki, programu,
  • Gesty uwiarygodniania się
  • Gesty kłamstwa.
  • Gesty uzupełniające słowa.
  • Gesty ostrzegawcze ukrywania emocji.
  • Gesty pełne i szczątkowe maskowania emocji
  • Postawy uspokajania się i wahania się
  • Sygnały niepewności.

 

BLOK III. Przekonać wyborcę nie jest łatwo. Sztuka operowania głosem i język perswazji.

MAGIA GŁOSU.

  • Prawidłowa emisja głosu.
  • Tempo mówienia i inne walory głosu a wiek wyborcy i jego temperament – wykorzystanie walorów głosu do skutecznego przekonywania.
  • Głos perswazyjny – praca nad barwą głosu i jego siłą, modulacją, artykulacją i akcentem.
  • Zastosowanie w praktyce:
    – pytania do wyborcy.
    – pozytywnego szoku i zainteresowania zaskakującą informacją.
    – analogii, porównań i przenośni
  • Krótki wstęp do języka perswazji.

 

POBIERZ PROGRAM w PDF

"Maurycy i jego trenerzy doskonale odnajdują się w problemach samorządu ze względu na doświadczenie. Są praktykami a nie teoretykami." - Piotr Odya, Radny, a wcześniej Przewodniczący Rady Powiatu Tczewskiego
Dariusz Skrobol, Burmistrz Pszczynny
"Polecam Maurycego. Szkolił kandydatów na radnych. Świetnie nawiązał z nimi kontakt i zachęcił do zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych" - Dariusz Skrobol, Burmistrz Pszczyny
"Nawet doświadczony samorządowiec może wiele skorzystać na podpowiedziach wizerunkowych WGD PR i Maurycego." - Edyta Domińczak, Radna Rady Miasta w Stargardzie, Powiatowy Rzecznik Konsumentów