Wybory 2018: Formy marketingu politycznego

Wybory 2018: Formy marketingu politycznego

PROGRAM SZKOLENIA

 

Blok I. Tradycyjne narzędzia marketingu
MATERIAŁY WYBORCZE

Przygotowanie kampanii promocyjnej dla mieszkańców i tradycyjne narzędzia marketingu wyborczego.

Zapomnij o definicjach marketingu.

Zamiast tego zaczynamy od analizy wizerunku i już istniejącego systemu komunikacji z mieszkańcami. Potem dokonamy analizy SWOT uczestników. Następnie dopasujemy wizerunek do potrzeb w 2018 roku.

Wizerunek kandydata w sieci

  • Jak zbudować wizerunek w sieci.
  • Dobór miejsca w Internecie.
  • Dobór treści do temperamentu i kariery zawodowej oraz do wyborców.
  • Dobór zdjęć, filmów, multiprezentacji.

Układamy tradycyjne materiały promocyjne dopasowane do percepcji mieszkańców i strategii uczestników.

Profesjonalne przygotowanie drukowanych materiałów promocyjnych, od wizytówki i ulotki do bilbordu i własnej gazety. Sprawdzone w czasie kampanii formy wzmocnienia niskiej skuteczności klasycznej ulotki promocyjnej. Lokalizacja innych materiałów tradycyjnych, w tym ogłoszeń w gazetach.

Marketing w samorządzie – jak robią to inni?

  • Dobre przykłady z Polski i nie tylko.
  • Złe praktyki wykorzystania marketingu w Polsce i nie tylko.

 

Blok II. NISKOBUDŻETOWA KAMPANIA, czyli marketing w sieci

Nie stać mnie! Przykłady skutecznych i tanich działań samorządowców i polityków w social media m.in.:

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedln
  • Google +
  • Pinterest

Nasz mini spot. Wykorzystywanie YouTube do marketingu i PR.

  • Specyfika języka na YouTube i Facebook –pojęcia i terminy specjalistyczne
  • Jak zbudować społeczność na YouTube i Facebook
  • Prezentacje spotów promocyjnych i innych materiałów multimedialnych.

 Co możesz wykorzystać w promocji siebie i komitetu:

  • Go- pro
  • Vlogi
  • Memy
  • Remixy
  • Parodie
  • Prezentacje kandydatów
  • Porady i podpowiedzi dla mieszkańców
  • Spoty, prezentacje, zaproszenia
  • Życzenia okolicznościowe

 Strona internetowa to już standard.

  • Co powinna zawierać dobra wizytówka w sieci
  • Dobór materiałów multimedialnych
  • Dobór treści i języka

 

Blok III.  NOWOCZESNE NARZĘDZIA marketingu i Public Relations

Obecność kandydata w mediach.  Współpraca z dziennikarzami.  

  • Media relations podczas kampanii promocyjnej. Jak zdobyć i wypowiadać się w telewizji i radio nawet wtedy, kiedy nie są nam przychylni dziennikarze lokalni.
  • Własna gazeta, portale i fora a opinia publiczna i pozyskanie inwestorów.
  • Skuteczne komunikowanie się medialne z otoczeniem: – inne niż lokalne media, które możemy wykorzystać – przykłady portali dla kandydatów

Co zrobić, żeby nas zauważyli. Inne narzędzia marketingu – przykłady z kraju i zagranicy.

  • Marketing internetowy: od e-mailingu do reklamy.
  • Marketing wirusowy, blogi, chat-y, fora dyskusyjne.
  • Marketing partyzancki (guerilla marketing).
  • Marketing szeptany i ukryty.
  • Experiential Marketing.
  • Event marketing.
  • Relationship marketing.
  • Customer Experience Management.
  • Outdoor

 

POBIERZ PROGRAM w PDF

"Maurycy i jego trenerzy doskonale odnajdują się w problemach samorządu ze względu na doświadczenie. Są praktykami a nie teoretykami." - Piotr Odya, Radny, a wcześniej Przewodniczący Rady Powiatu Tczewskiego
Dariusz Skrobol, Burmistrz Pszczynny
"Polecam Maurycego. Szkolił kandydatów na radnych. Świetnie nawiązał z nimi kontakt i zachęcił do zastosowania nowoczesnych narzędzi marketingowych" - Dariusz Skrobol, Burmistrz Pszczyny
"Nawet doświadczony samorządowiec może wiele skorzystać na podpowiedziach wizerunkowych WGD PR i Maurycego." - Edyta Domińczak, Radna Rady Miasta w Stargardzie, Powiatowy Rzecznik Konsumentów